Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
| Vivek Rana |
Children and the Internet (2001)
| Siehe Children and the Internet (2001)
|
| Marcus Rance |
Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (2012)
| Siehe Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (2012)
|
| David G. Rand |
Durably reducing conspiracy beliefs through dialogues with AI (2024)
| Siehe Durably reducing conspiracy beliefs through dialogues with AI (2024)
|
| Tammy Randall Pirmann |
CSTA CS K-12 instructional standards and CS curriculum (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
| Christian Randegger |
KrisenKompass (2009)
| Siehe KrisenKompass (2009)
|
| Jürg Randegger |
Notebook-Bewirtschaftung in Grossfirmen (2001)
| Siehe Notebook-Bewirtschaftung in Grossfirmen (2001)
|
| Cliff Randell |
Ambient wood (2004)
| Siehe Ambient wood (2004)
|
| Jørgen Randers |
Die Grenzen des Wachstums (1972)
| Siehe Die Grenzen des Wachstums (1972)
|
| James Randi |
«Gellers Löffeltrick war simpel» (2017)
| Siehe «Gellers Löffeltrick war simpel» (2017)
|
| Justus J. Randolph |
A comparison of the methodological quality of articles in computer science education journals and conference proceedings (2007) (erschienen in Computer Science Education 4/2007)
| |
| Gero von Randow |
Roboter (1998)
Das Ziegenproblem (2004)
| |
| Nimmi Rangaswamy |
The Power of Data Science Ontogeny (2022)
| Siehe The Power of Data Science Ontogeny (2022)
|
| Huzefa Rangwala |
What Are We Teaching? (2015)
| Siehe What Are We Teaching? (2015)
|
| Bill Rankin |
Mobile Learning (2010)
| Siehe Mobile Learning (2010)
|
| John Rankin |
Wikipublisher (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
| Joy Lisi Rankin |
Programmieren lernen funktioniert nicht für alle (2023)
| Siehe Programmieren lernen funktioniert nicht für alle (2023)
|
| Yolanda Rankin |
Toward an Anti-Racist Theory of Computational Curricula (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
| Yolanda A. Rankin |
Food for Thought (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
| Dev Ranmuthugala |
Large Effect Size Studies of Computers in Schools (2017)
| Siehe Large Effect Size Studies of Computers in Schools (2017)
|
| Tamara Ranner |
Videoreflexion und Wissenskooperation in der Fahrlehrerausbildung (2011)
Lehren und Lernen unter vernetzten Bedingungen gestalten (2011)
Partizipative Gestaltung eines Bildungsnetzes im organisierten Sport (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
| |
| David Ranum |
Variations on a theme (2010)
| Siehe Variations on a theme (2010)
|
| Thomas Ranzenberger |
A Multidisciplinary Approach to AI-based self-motivated Learning and Teaching with Large Language Models (2024)
| Siehe A Multidisciplinary Approach to AI-based self-motivated Learning and Teaching with Large Language Models (2024)
|
| Clotaire Rapaille |
Wir haben einen Reptilienschalter entdeckt, auf den jede Frau in der Welt reagiert. (2007)
| Siehe Wir haben einen Reptilienschalter entdeckt, auf den jede Frau in der Welt reagiert. (2007)
|
| William J. Rapaport |
Philosophy of computer science (2023)
| Siehe Philosophy of computer science (2023)
|
| Chad Raphael |
Social Flow and Learning in Digital Games (2012)
| Siehe Social Flow and Learning in Digital Games (2012)
|
| Jo Raphael |
Science and Drama (2021)
| Siehe Science and Drama (2021)
|
| Anatol Rapoport |
N-Person Game Theory (1970)
Allgemeine Bedeutungslehre (1972)
Allgemeine Systemtheorie
Prisoners Dilemma: A Study in Conflict and Cooperation. (1965)
Two-Person Game Theory (1999)
Die subjektiven Aspekte des Risikobegriffs (1989) (erschienen in Wieviel Sicherheit braucht der Mensch?)
| |
| Andreas Rapp |
TextGrid - eine virtuelle Forschungsumgebung für die Geisteswissenschaften (2012)
| Siehe TextGrid - eine virtuelle Forschungsumgebung für die Geisteswissenschaften (2012)
|
| Christian Rapp |
Recherche 2.0 (2013)
Learning Analytics in Academic Writing Instruction (2017)
Machbarkeitsstudie Projekt «Observatorium» / «EducationalTrendspotting» (2008)
Seamless Learning in Lake Constance Region (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Ergebnisse der Konferenz «Educational Trendspotting», 30.04.2009, Center for Education and New Learning der ZHAW, Winterthur (2009)
Social Media Toolkit (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
| |
| Florian Rapp |
Künstliche Intelligenz (2023)
| Siehe Künstliche Intelligenz (2023)
|
| Regula Rapp |
Hochfrequente Strahlung und Gesundheit (2003)
Hochfrequente Strahlung und Gesundheit (2. akt. Auflage) (2007)
| |
| Tobias Rapp |
Wie Maschinen träumen lernen (2023)
Die heimlichen Hitler (2024)
| |
| Kornelia Rappe-Giesecke |
Triadische Karriereberatung (2009)
Triadische Karriereberatung (2017)
«Wandel findet eigentlich immer statt» (2015)
Die Wandeltriade (2022)
| |
| Ulrike Rapp-Galmiche |
Interaktive und innovative neue Medien in Fachtutorien (2014)
| Siehe Interaktive und innovative neue Medien in Fachtutorien (2014)
|
| Bernd Räpple |
Gemeinsam lernen im Netz (2008)
| Siehe Gemeinsam lernen im Netz (2008)
|
| Dieter Rappold |
Social Semantic Software (2006) (erschienen in Semantic Web)
| |
| Gabrielle Rappolt-Schlichtmann |
Teaching every student in the Digital Age (2002)
| Siehe Teaching every student in the Digital Age (2002)
|
| Kristina Rapuano |
AI-Generated “Workslop” Is Destroying Productivity (2025)
| Siehe AI-Generated “Workslop” Is Destroying Productivity (2025)
|
| Eric Ras |
Using Weblogs for Knowledge Sharing and Learning in Information Spaces (2005)
Wiederverwendungsorientiertes Content Authoring nach dem Single-Source Prinzip (2006) (erschienen in DeLFI 2006) Lernräume für erfahrungsbasiertes Lernen mit Wiki-Systemen im Software Engineering (2007)
| |
| Richard Rasala |
Siehe Richard Rasala |
Siehe Richard Rasala |
| Björn Rasch |
Quantitative Methoden 2 (2009)
Quantitative Methoden 1 (2008)
| |
| Julia Rasche |
Medienbildung im Spannungsfeld alltäglicher Handlungsmuster und Unterrichtsstrukturen (2009)
| Siehe Medienbildung im Spannungsfeld alltäglicher Handlungsmuster und Unterrichtsstrukturen (2009)
|
| Martin Rasel |
CSCL unplugged (2006) (erschienen in DeLFI 2006)
| |
| Margret Rasfeld |
Frei Day (2021)
EduAction - Wir machen Schule (2012)
| |
| Mostafa Rashed |
Development of a Checklist Tool for Teaching Problem-Solving Skills (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
| Rami Rashkovits |
Coping with abstraction in object orientation with a special focus on interface classes (2009) (erschienen in Computer Science Education 3/2009)
| |
| Mark Rasi |
Dancing Between Pedagogy, Andragogy and Heutagogy: Dance as a Metaphor for the Learning Relationship Between Post-Graduate Learners and Faculty (2018)
| Siehe Dancing Between Pedagogy, Andragogy and Heutagogy: Dance as a Metaphor for the Learning Relationship Between Post-Graduate Learners and Faculty (2018)
|
| Kenneth Rasinski |
The Psychology of Survey Response (2000)
| Siehe The Psychology of Survey Response (2000)
|
| Aza Raskin |
You Can Have the Blue Pill or the Red Pill, and We’re Out of Blue Pills (2023)
The A.I. Dilemma (2023)
| |
| Jef Raskin |
The Humane Interface (2000)
| Siehe The Humane Interface (2000)
|
| Mark Raskino |
Mastering the Hype Cycle (2008)
| Siehe Mastering the Hype Cycle (2008)
|
| Nora Räss |
Jugend, politische Partizipation und Digitalisierung (2021)
| Siehe Jugend, politische Partizipation und Digitalisierung (2021)
|
| Christine Rast |
Digitales Schulbuch zwischen Nutzungspotenzial und Nutzungspraxis (2023)
Digitale Mediennutzung von Schülerinnen und Schülern im Fremdsprachenunterricht der Primarschule (2024)
| |
| Vinzenz Rast |
Eine Website als Unterrichtsmedium (2016) (erschienen in Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung)
| |
| Margaret Rasulo |
The Role of Community Formation in Learning Processes (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |