Cut the bullshitwhy GenAI systems are neither collaborators nor tutors
Gene Flenady, Robert Sparrow
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Zusammenfassungen
The rapid development of Generative AI (GenAI) technologies has
led to widespread endorsement of GenAI systems serving as a
‘personal tutor’ and learning ‘collaborator’ in higher education.
However, because GenAI outputs are prone to ‘hallucinations,’ it
has been suggested that students take responsibility for the
accuracy of GenAI contributions to their learning. We rehabilitate
Plato’s scepticism regarding writing and draw on Harry Frankfurt’s
analysis of ‘bullshit’ to demonstrate that GenAI systems are
constitutively epistemically irresponsible. We argue that the
expectation on tertiary students to assume responsibility for their
so-called ‘tutors’ and ‘collaborators’ is pedagogically perverse,
amounting to a demand that students take sole responsibility for
the accuracy of claims they are not able to properly assess.
Moreover, to the extent that GenAI teaching systems replace
students’ interaction with human teachers, it will be increasingly
difficult for students to develop the skills and motivation to hold
GenAI outputs to disciplinary standards.
Von Gene Flenady, Robert Sparrow im Text Cut the bullshit 
Man sollte GMLS nicht als Tutor:in oder als Lernbegleiter:in bezeichnen, weil menschliche Tutor:innen im Gegensatz zu GMLS Verantwortung für ihr Handeln übernehmen können und es sonst zu einer Bedeutungserosion des Begriffs Tutor:in führt.
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![]() Personen KB IB clear | Maria Bannert , Emily M. Bender , Daryna Dementieva , Frank Fischer , Harry G. Frankfurt , Urs Gasser , Timnit Gebru , Georg Groh , Stephan Günnemann , Michael Townsen Hicks , Eyke Hüllermeier , James Humphries , Gjergji Kasneci , Enkelejda Kasneci , Stephan Krusche , Stefan Küchemann , Jochen Kuhn , Gitta Kutyniok , Angelina McMillan-Major , Tilman Michaeli , Ethan Mollick , Claudia Nerdel , Jürgen Pfeffer , Oleksandra Poquet , Michael Sailer , Albrecht Schmidt , Tina Seidel , Neil Selwyn , Kathrin Sessler , Shmargaret Shmitchell , Joe Slater , Matthias Stadler , Jochen Weller | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | AutorInnenauthor
, Bildungeducation (Bildung)
, Bullshit
, Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS) computer-generated text
, GMLS & Hochschule
, GMLS als Lernbegleiter:in
, GMLS als Tutor:in
, Halluzination
, Hochschule higher education institution
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, Literalität
, Motivation motivation
, Oralität
, Schreibenwriting
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GMLS als Tutor:in
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LehrerIn
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