Critically Conscious ComputingMethods for Secondary Education
Ami/Andrew J. Ko, Anne Beitlers, Brett Wortzman, Matt Davidson, Alannah Oleson, Mara Kirdani-Ryan, Stefania Druga
,
|
|
Zusammenfassungen
Computer science (CS) is often taught as a utopian discipline, full of powerful abstractions that can transform lives and society for the better. However, as computing has reshaped every part of society in both highly visible and highly invisible ways, it has become clear that the foundational ideas in CS carry explicit values: ones of automation, replacement, standardization, centralization, and amplification. These values have positioned it as a discipline of power, and due to the ignorance with which it is often applied, often one of oppression. In this book, we reconsider the technical and pedagogical foundations of CS and CS education from this lens, and offer teaching methods for secondary education that foster students’ critical consciousness of computing, with the hope of fostering a more equitable, culturally sustaining, and just future of computing.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Joy Buolamwini , Matt Davidson , Stefania Druga , Amy J. Ko , Dastyni Loksa , Alannah Oleson , Yim Register , Neil Ryan , Mina Tari , Benjamin Xie | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | algorithmic bias
, Algorithmus algorithm
, Bewusstseinconsciousness
, Bibliothek library
, Code
, code smells
, Computer computer
, Daten data
, Informatikcomputer science
, Informationinformation
, Künstliche Intelligenz (KI / AI) artificial intelligence
, LOGO (Programmiersprache) LOGO (programming language)
, Mathematik mathematics
, Programmieren programming
, Programmiersprachenprogramming languages
, Roboter robot
| ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Conceptualizing Approaches to Critical Computing Education - Inquiry, Design, and Reimagination (Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai)
- Conceptualizing Approaches to Critical Computing Education - Inquiry, Design, and Reimagination (Luis Morales-Navarro, Yasmin B. Kafai)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Critically Conscious Computing: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 202193 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument nicht gelesen.

Algorithmus
Bibliothek
Computer
Daten
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
LOGO (Programmiersprache)
Mathematik
Programmieren
Roboter
, 202193 kByte;
)
Biblionetz-History