OECD Digital Education Outlook 2023
Towards an Effective Digital Education Ecosystem
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2025.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
The Digital Education Outlook 2023 provides a comparative, thematic analysis of how countries shape or could shape their digital ecosystem. Student information systems (or Education Management Information System - EMIS), learning management systems, digital assessment platforms, study and careers guidance: what are the different components of countries’ digital education ecosystem? How and to what extent do countries leverage teachers' digital competences and the latest opportunities offered by artificial intelligence (AI)? How can countries make the most of their digital ecosystem so that it is trustworthy, useful, effective, and equitable? How do and can countries allow for digital education to continue to improve and innovate education? Based on numerous country examples coming from an OECD survey on countries’ digital education infrastructure and governance and from desk research, the report shows where countries stand and where they could be going from there to benefit from the digital transformation. It also points to opportunities, guidelines and guardrails about the effective and equitable use of AI in education.
The report covers most OECD countries and a few partner countries. It will be of interest to policy makers, academics and all education stakeholders interested in the digital transformation of education systems. Country Digital Education Ecosystems and Governance: A Companion to Digital Education Outlook 2023 supplements this publication by providing detailed and comprehensive information for each country.
Von Klappentext im Buch OECD Digital Education Outlook 2023 (2023)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Lernen, Schule, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen 
- Digitale Lernplattformen in der Volksschule - Überlegungen zu Potenzialen, Herausforderungen und Einflüssen auf das Lehren und Lernen (Beat Döbeli Honegger, Michael Hielscher, Lennart Schalk, Michael Seemann) (2026)

- 7. Überlegungen bei Auswahl und Nutzung von Lernplattformen

- 8. Überlegungen zur (über-)regionalen Bereitstellung von Lernplattformen
- 7. Überlegungen bei Auswahl und Nutzung von Lernplattformen
Volltext dieses Dokuments
![]() | OECD Digital Education Outlook 2023: Gesamtes Buch als Volltext ( : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Digitalisierung
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
Learning Management System (LMS) / Lernplattform
LehrerIn
)
Biblionetz-History