/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Empowering Learners for the Age of AI

An AI Literacy Framework for Primary and Secondary Education (Review draft)
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

Empowering Learners for the Age of AIEmpowering Learners for the Age of AI: An AI Literacy Framework for Primary and Secondary Education (AILit Framework) is a joint initiative of the European Commission and the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). Code.org and leading international experts support ist development. The AILit Framework contributes to the PISA 2029 Media & Artificial Intelligence Literacy assessment.
This draft framework also aligns with the broader European Commission efforts to promote quality education and skills provision for the digital transformation in the context of the Digital Education Action Plan 2021-2027. In particular, the framework responds to the 2023 Council Recommendations on digital education and skills. It complements the 2022 Ethical guidelines on the use of artificial intelligence (AI) and data in teaching and learning for educators and DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens. More broadly, the EU AI Act, the first comprehensive legislation on AI in the world, promotes a humancentered and risk-based approach to the adoption of AI systems. In particular, Article 4 of the Act requires both providers and deployers of AI systems to ensure that their staff, and anyone using the systems on their behalf, have an adequate level of AI literacy.
Von Klappentext im Buch Empowering Learners for the Age of AI (2025)

iconBemerkungen zu diesem Buch

OECD Organisation for Economic Co-operation and DevelopmentThis publication serves as a starting point for teachers, education leaders, education policymakers, and learning designers to understand AI literacy and decide how it fits their needs. Establishing a common language about AI literacy is instrumental for consistency across diverse educational settings
Von OECD Organisation for Economic Co-operation and Development im Buch Empowering Learners for the Age of AI (2025) im Text Introduction

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt ...

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Competences: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1550 kByte)
Foundations of the AILit Framework: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 692 kByte)
Framework Structure: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 688 kByte)
Introduction: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 429 kByte)
Knowledge, Skills, and Attitudes: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 275 kByte)
Auf dem WWW Empowering Learners for the Age of AI: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2578 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.