Empowering Learners for the Age of AIAn AI Literacy Framework for Primary and Secondary Education (Review draft)
|
![]() |

Abstracts

This draft framework also aligns with the broader European Commission efforts to promote quality education and skills provision for the digital transformation in the context of the Digital Education Action Plan 2021-2027. In particular, the framework responds to the 2023 Council Recommendations on digital education and skills. It complements the 2022 Ethical guidelines on the use of artificial intelligence (AI) and data in teaching and learning for educators and DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens. More broadly, the EU AI Act, the first comprehensive legislation on AI in the world, promotes a humancentered and risk-based approach to the adoption of AI systems. In particular, Article 4 of the Act requires both providers and deployers of AI systems to ensure that their staff, and anyone using the systems on their behalf, have an adequate level of AI literacy.
Bemerkungen zu diesem Buch

Chapter 
This Book mentions...
This Bookdoes probably not mention... 
Tagcloud
Fulltext of this document
![]() | Competences: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Foundations of the AILit Framework: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Framework Structure: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Introduction: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Knowledge, Skills, and Attitudes: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Search at other places 
Beat and dieses Buch
Beat hat dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History 
Biblionetz-Verweise auf 'Empowering Learners for the Age of AI'
Biblionetz-Verweise von 'Empowering Learners for the Age of AI'
Biblionetz-Verweise von 'Empowering Learners for the Age of AI'