Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
| Daniel Peraya |
De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique (2008)
| Siehe De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique (2008)
|
| Christopher Perdriau |
Pedagogical Content Knowledge for Teaching Inclusive Design (2018) (erschienen in ICER 2018)
| |
| Cristina Pereira |
Are We All In The Same Boat? (2017)
| Siehe Are We All In The Same Boat? (2017)
|
| Pawel Perekietka |
Scout patrol secret grilles (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013) The KOALA team competition for middle schools in algorithmic puzzle-like problem solving (2014) (erschienen in WiPSCE 2014)
| |
| L. J. Perelman |
School's out (1992)
| Siehe School's out (1992)
|
| Franziska Perels |
Selbstreguliertes Lernen und (technologiebasierte) Bildungsmedien (2019)
Selbstreguliertes Lernen (2011) (erschienen in Empirische Bildungsforschung)
| |
| Adam Perer |
Using Rhythms of Relationships to Understand Email Archives (2005)
| Siehe Using Rhythms of Relationships to Understand Email Archives (2005)
|
| G. Perera |
CSE volunteers (2006)
| |
| Sirani M. Perera |
Using Model-Based Learning to Promote Computational Thinking Education (2017)
| Siehe Using Model-Based Learning to Promote Computational Thinking Education (2017)
|
| Bertrand Perez |
«Wir sind nicht dazu da, um die Banken zu eliminieren» (2020)
| Siehe «Wir sind nicht dazu da, um die Banken zu eliminieren» (2020)
|
| Carlos E. Perez |
Artificial Intuition (2017)
| Siehe Artificial Intuition (2017)
|
| Caroline Criado Perez |
Unsichtbare Frauen (2019)
| Siehe Unsichtbare Frauen (2019)
|
| Fernando Perez |
Teaching computing with the IPython notebook (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
| J. Perez |
Educational scenarios for cooperative use of Personal Digital Assistants (2003)
| Siehe Educational scenarios for cooperative use of Personal Digital Assistants (2003)
|
| Melissa Perez |
Understanding Students' Computational Perspectives and Figured Worlds of Computing (2020) (erschienen in ICER 2020)
| |
| Simón Rodriguez Perez |
Toolchain zur ANSI-C Programmierung des Lego Mindstorms EV3 in der Hochschullehre (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
| Jennifer Pérez |
Teaching software architectures and aspect-oriented software development using open-source projects (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
| Jorge E. Pérez |
Cooperative learning in operating systems laboratory (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
| Juan I. Asensio Pérez |
Linking CSCL Script Design Patterns (2011) (erschienen in Investigations of E-Learning Patterns)
| |
| Laura Pérez |
Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
| Siehe Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
|
| Martín Pérez |
Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
| Siehe Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
|
| Rafael Pérez y Pérez |
Siehe Rafael Pérez y Pérez |
Siehe Rafael Pérez y Pérez |
| Antonio Pérez-Carrasco |
SRec (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Active learning of greedy algorithms by means of interactive experimentation (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) A Framework for the Automatic Generation of Algorithm Animations Based on Design Techniques (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale) Interactive visualization of recursion with SRec (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
| Iván José Perez-Colado |
Supporting Learning Analytics in Educational Games in consideration of Qualifications-Based Learning (2021)
| Siehe Supporting Learning Analytics in Educational Games in consideration of Qualifications-Based Learning (2021)
|
| Pascual Pérez-Paredes |
Understanding E-Skills in the FLT Context (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
| |
| Manuel A. Pérez-Quiñones |
Siehe Manuel A. Pérez-Quiñones |
Siehe Manuel A. Pérez-Quiñones |
| Maria Perifanou |
The PLE Conference (2010)
| Siehe The PLE Conference (2010)
|
| Billy Perigo |
Exclusive: OpenAI Used Kenyan Workers on Less Than $2 Per Hour to Make ChatGPT Less Toxic (2023)
| Siehe Exclusive: OpenAI Used Kenyan Workers on Less Than $2 Per Hour to Make ChatGPT Less Toxic (2023)
|
| Dan Perkel |
Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out (2010)
| Siehe Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out (2010)
|
| David N. Perkins |
Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How?
Individual and Social Aspects of Learning (1998) Are Cognitive Skills Context-Bound? (1989)
Technology meets Constructivism (1992)
| |
| Hal Perkins |
Experiences with tutored video instruction for introductory programming courses (2001) (erschienen in SIGCSE 2001)
| |
| Mike Perkins |
GenAI Detection Tools Adversarial Techniques and Implications for Inclusivity in Higher Education (2024)
| Siehe GenAI Detection Tools Adversarial Techniques and Implications for Inclusivity in Higher Education (2024)
|
| Ljubomir Perkovic |
File references, trees, and computational thinking (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) A framework for computational thinking across the curriculum (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
| Luca Perler |
Schulinformatik: Stadt Bern braucht mehr Geld und setzt künftig auf Microsoft (2021)
| Siehe Schulinformatik: Stadt Bern braucht mehr Geld und setzt künftig auf Microsoft (2021)
|
| Christoph Perleth |
Leistung macht Schule (2021)
| Siehe Leistung macht Schule (2021)
|
| Robert Pernerstorfer |
Common Patterns in Block-Based Robot Programs (2022)
| Siehe Common Patterns in Block-Based Robot Programs (2022)
|
| Johannes Pernsteiner |
Der Compi macht dumm (2012)
| Siehe Der Compi macht dumm (2012)
|
| Ingwar Perowanowitsch |
Das Nachtzug-Dilemma (2025)
| Siehe Das Nachtzug-Dilemma (2025)
|
| Nazir Peroz |
Informatikausbildung und ihre Bedeutung für Entwicklungsländer (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung)
| |
| Georgios Perperidis |
Fremdsprachen - Mit Technologien Sprachen lernen und lehren (2011)
| Siehe Fremdsprachen - Mit Technologien Sprachen lernen und lehren (2011)
|
| Arne Perras |
Die Lernfabrik (2017)
| Siehe Die Lernfabrik (2017)
|
| Julie Perrault |
Gender differences in computer science students (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
| Jacob Perrenet |
Differences in beliefs and attitudes about computer science among students and faculty of the bachelor program (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
| Philippe Perrenoud |
Die Ausbildung der Primarlehrkräfte an der Universität (1993) (erschienen in Universitäre Lehrerbildung)
| |
| Eliane Perret |
«Ein Kind, das alles ohne Gegenleistung bekommt, wird nicht gestärkt» (2022)
| Siehe «Ein Kind, das alles ohne Gegenleistung bekommt, wird nicht gestärkt» (2022)
|
| Jean-François Perret |
Die Bildung in der Informationsgesellschaft (2002)
| Siehe Die Bildung in der Informationsgesellschaft (2002)
|
| Anne-Nelly Perret-Clermont |
Using graphical tools in a phased activity for enhancing dialogical skills (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
| |
| Billy Perrigo |
The Orb Will See You Now (2025) The Orb Will See You Now (2025)
| |
| Daniel Perrin |
NetzWerkBuch Computer (1995)
Schreiben ohne Reibungsverlust (1999)
Schreiben mit System (2013)
Sag's Basic! (1989)
| |
| Lilian Perrin |
Sag's Basic! (1989)
| Siehe Sag's Basic! (1989)
|
| Nicolas Perrin |
Intégration et utilisation des TIC par les formateurs d'enseignants (2007) (erschienen in Formation des enseignants et intégration des TIC)
| |
| Louis Perrochon |
School goes Internet (1996)
| Siehe School goes Internet (1996)
|
| Benoît Perrot |
A set of tools to teach compiler construction (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
| Dan Perry |
Supporting workflow in a course management system (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
| David Perry |
Handheld Computers (PDAs) in Schools (2003)
| Siehe Handheld Computers (PDAs) in Schools (2003)
|
| Gina Perry |
Behind the shock machine (2013)
| Siehe Behind the shock machine (2013)
|
| J. David Perry |
| |
| Michael Perscheid |
PhidgetLab (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
| Rasco Perschke |
Zukunft Weblog?!- Lesen, Schreiben und die Materialität der Kommunikation (2005)
| Siehe Zukunft Weblog?!- Lesen, Schreiben und die Materialität der Kommunikation (2005)
|
| Maximilian Perseke |
Wenn die Maschine kontert (2018)
| Siehe Wenn die Maschine kontert (2018)
|
| Donatella Persico |
Self-Regulated Learning (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
| Malte Persike |
Lernen mit digitalen Medien aus Studierendenperspektive (2016)
Videos in der Lehre: Wirkungen und Nebenwirkungen (2019)
Digitales Prüfen (2021)
FAIR Learning Technologies with Web Components and Packages (2024)
| |
| Nathaniel Persily |
«Soll Facebook sagen, was wahr ist?» (2019)
| Siehe «Soll Facebook sagen, was wahr ist?» (2019)
|
| Suzette Person |
Closed laboratories with embedded instructional research design for CS1 (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
| Goran Persson |
Why Sweden is so tough (2005)
| Siehe Why Sweden is so tough (2005)
|
| Sebastian Pertsch |
»Ihr Anliegen ist uns wichtig!« (2016)
| Siehe »Ihr Anliegen ist uns wichtig!« (2016)
|
| Saverio Perugini |
Mixed-initiative Personal Assistants (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
| Anton Perzy |
Empirisch Forschen (2010)
| Siehe Empirisch Forschen (2010)
|