Hello World 22Teaching & AI
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Recent developments in artificial intelligence are changing how the world sees computing and challenging computing educators to rethink their approach to teaching. In this issue of Hello World, we tackle the big questions about AI and computing education, such as what AI literacy is and how we teach it. Our writers explore a range of topics including gender bias in AI and what we can do about it; how to speak to young children about AI; and why anthropomorphism hinders learners' understanding of AI. Our feature articles also include a research digest on AI ethics for children, and of course practical examples of how you can incorporate AI lessons in your classroom.
Diese Zeitschrift erwähnt ...
Diese Zeitschrift erwähnt vermutlich nicht ... 
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
![]() | Hello World 22: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 10468 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und diese Zeitschrift
Beat hat diese Zeitschrift während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

bias
Chat-GPT
Computer
Digitalisierung
Empfehlungs-Algorithmus
Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)
Innovation
Internet
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
LehrerIn
machine learning
pair programming
Programmieren
Raspberry Pi
Schule
Tiktok
Unterricht
WWW (World Wide Web)
, 10468 kByte;
)
Biblionetz-History