AI and educationProtecting the rights of learners
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2025.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
At a time when AI is rapidly transforming societies, the report provides an urgent call to action. It analyses how AI and digital technologies impact access, equity, quality and governance in education, and examines their implications for a wide spectrum of human rights, from privacy and cultural rights to the right to information and protection from violence.
The rapid digitalization of education, accelerated by the COVID-19 pandemic
and the development of generative artificial intelligence (Gen AI), is reshaping
education and learning. New opportunities for increased access to education,
personalized learning, and effective educational management have
emerged. These advancements also come with challenges,
including the risks of exacerbating existing inequalities,
privacy and safety concerns, and emerging issues relating to
ethics, governance, and equity.As of 2024, nearly one-third of the world’s population, around 2.6 billion people, still lacks Internet access, deepening the digital divide and potentially leading to an artificial intelligence (AI) divide. Vulnerable groups, including girls, rural populations, persons with disabilities, and marginalized communities, are particularly affected.
In this era of digital technology and AI, without proper safeguards —such as strong data protection measures, ethical frameworks, transparent governance, inclusive access policies, and accountability mechanisms— the right to education and other human rights are at risk.
This report emphasizes that all efforts must prioritize a human-centred and rights-based use of digital technology to benefit all learners. It calls for urgent national and international action to ensure that technology enhances, rather than endangers, the right to education for all.
Diese Broschüre erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Peggy A. Ertmer , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Olgun Sadik , Emine Sendurur , Polat Sendurur | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, Daten data
, digital dividedigital divide
, Digitalisierung
, GenderGender
, Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS) computer-generated text
, GMLS & Bildung
, Internet internet
, Kinder children
, Künstliche Intelligenz (KI / AI) artificial intelligence
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, Privatsphäre privacy
, Technologie technology
, universal design for learning /UDL)
| ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Diese Broschüre erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Chat-GPT, Computer, Datenschutz, Eltern, GMLS & Hochschule, GMLS & Schule, Schule, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | AI and education: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 1261 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und diese Broschüre
Beat hat diese Broschüre erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Daten
Digitalisierung
Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)
Internet
Kinder
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
LehrerIn
Lernen
Privatsphäre
Technologie
, 1261 kByte;
)
Biblionetz-History